امروز جمعه, 10 فروردين 1403
  • تماس با ما : 88854686
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۹/۲۹ 
  • کد خبر : ۹۱۹۷
نوزدهمین اجلاس هیئت عمومی
آغاز به كار نوزدهمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران-اصفهان 1400
صبحگاه امروز، روز دوشنبه مورخ بیست و نهم آذر ماه 1400، افتتاحیه نوزدهمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران با سخنرانی روسا، معاونین و نماینده مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل، با خوش آمد گویی دکتر مبصر، رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان، آغاز به کار نمود.

صبحگاه امروز، دوشنبه مورخ بیست و نهم آذر ماه 1400، افتتاحیه نوزدهمین اجلاس سالانه هیئت عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران با سخنرانی روسا، معاونین و نماینده مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل، با خوش آمد گویی دکتر مبصر، رییس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان، آغاز به کار نمود.

 

سخنان دکتر نبئی، رییس سازمان

 

اجلاس هیئت عمومی سال ۱۴۰۰ برگ زرین دیگری از سازمان نظام مهندسی معدن می‌باشد که با تمام فراز و نشیب‌ها ورق خورده و امیدواریم در سال پیش رو با بحران هایی نظیر بیماری کووید ۱۹ روبرو نشویم و از بحران اقتصادی کشور که متوجه سازمان نیز گردیده است به خوبی گذر کنیم.

یکی دیگر از مسائلی که با آن روبرو بودیم روی کار آمدن چهار وزیر مختلف در وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین معاونین آن بوده که سایه آن بر سر سازمان نیز سنگینی کرد.

بحث بعدی تغییر مدیریت در خود سازمان نظام مهندسی معدن بود که الحمدالله با وجود تمامی این مسائل و مشکلات سالی پر بار را گذراندیم و موفقیت‌های بسیاری حاصل گردید که جای تقدیر و تشکر فراوان از تمامی شما عزیزان می­باشد.

 

سخنرانی دکتر جمیلی رئیس کمیسیون اتاق صنایع و معادن اتاق بازرگانی ایران

 

پیشنهاد همکاری هر چه بیشتر با سازمان نظام مهندسی معدن ایران در موارد زیر:

-پیشبینی همکاری موفق با بخش معدن با توجه به سابقه موفق 45 ساله این کمیسیون با بخش صنعت 

-بهبود مشکلات اخیر در حوزه معدن به دلیل عدم داشتن نگاه علمی از اکتشاف تا پایان ذخیره معادن، با ورود نیروی متخصص و کارامد در حوزه معدن

-استفاده از برنامه ریزی موثر و هوش مصنوعی جهت ارتقا جایگاه معدن

-جاگزین کردن صادرات آلیاژی به جای صادرات طلا، آهن، مس

-فعالسازی هزاران معدن و ایجاد 3000 شغل

-تعیین تکلیف معادن متروکه

-همراهی وزارت خانه جهت ورورد ماشین آلات معدنی

-توجه به معادن فراسرزمینی از جمله کشورهایی همچون افغانستان، یمن و کردستان و صدور نیروهای متخصص به این کشور ها به جای وارد کردن تکنولوژی

-کمک به محیط زیست و اکتشاف و استخراج به صورت بهینه

-تغییر دیدگاه نسبت به معدنکاران

-همکاری هر چه بیشتر با دیگر تشکل های معدنی

 

سخنان آقای دکتر مقتدایی نماینده مجلس شورای اسلامی

 

-همکاری با سازمان نظام مهندسی معدن و بخش معدن توسط کمیته دیپلماسی اقتصادی در مجلس شورای اسلامی که میتواند چگونگی شکل گیری  و نحوه همکاری با بخش معادن، بهره وری این بخش و ارائه پیشنهاد جهت پیشبرد اهداف معدنی را مشخص نماید.

-جایگزین کردن منابع معدنی به جای نفتی

-استفاده از سیاست دولت در عمل (سیاست های عمومی دولت) و  بازنگری در بودجه و سیاست های موجود در بخش معادن با توجه به روند جدید دولت

 -با در نظر گرفتن ظرفیت های بالقوه معدنی می­توان ایران را در زمره یکی از انگشت شمارترین کشور های معدنی در نظر گرفت.

 - بازاریابی در بخش معدن در کنار ساختارسازی جوابگو خواهد بود که متاسفانه در حال حاضر دچار نقض می باشد.

 -حرکت جهشی در حوزه صنعت و معدن

 -به حرکت درآوردن دولت برای انجام اقدامات مفید و سازنده توسط مجموعه های سندیکا و مشابه آن

جلوگیری از خام فروشی

 

 

سخنان مهندس محتشمی پور، معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت

 

بسیار خوشبختم که در خدمت بزرگواران فکر و اندیشه در حوزه معدن و صنایع معدنی هستم.

امروز به بهانه اجلاس سالیانه نظام مهندسی معدن ایران و انتخابات پیشروی مهمترین تشکل در حوزه معدن در خدمتتان هستیم و چند نکته را لازم می بینم که در ادامه خدمتتان عرض خواهم کرد.

بحث اول با توجه به پررنگ شدن آن در رسانه‌ها موضوع نیاز جداسازی دستگاه حاکمیتی از این مجموعه توانمند مهندسی است.

ما اگر می‌خواهیم که سازمان نظام مهندسی معدن بر کارهای حاکمیتی نظارت داشته باشد، الزام آن حفظ جایگاه مستقل این سازمان است و به همین دلیل است که بنده از کارمندان وزارتخانه خواسته‌ام که در این انتخابات شرکت نکنند و فاصله وزارتخانه با سازمان نظام مهندسی معدن را حفظ نمایید.

موضوع دوم بحث ماشین آلات معدن و صنایع معدنی است که از دوستان خودم در سازمان نظام مهندسی معدن درخواست کمک دارم برای پیشرفت عمق فناوری ماشین‌آلات در تمامی حوزه های معدن اعم از اکتشاف استخراج و صنایع معدنی و....

 اما عرض بنده به معنای آن نیست که در یک حرکت شتاب زده سرعت بخش معدن را کند کنیم و در همین جا اعلام می نمایم جزو اولین اولویت های بنده موضوع تأمین ماشین‌آلات می باشد و اینکه چرا ما باید در این زمینه گلوگاه سازی نماییم؟

موضوع بعدی، بحث حقوق دولتی معادن هست و تا آنجایی که بنده مطلع هستم کار با ارزشی در موضوع حقوق دولتی در سازمان نظام مهندسی معدن صورت گرفته استو ما امروز در بحث حقوق دولتی سه مشکل بزرگ داریم:

۱_امروز ما نمی‌توانیم از مبانی محاسباتی استفاده نماییم یعنی هنوز مانده تا به آن نقطه برسیم که این  برنامه کاملا قابل اتکاء باشد.

۲_در فرآیند‌های اخذ مطالبات حقوق دولتی عدم شفافیت هایی وجود دارد.

۳_مسئله هزینه کرد اصولی حقوق دولتی برای ارتقای این بخش است که اگر اشتباه نکنم امروز چیزی کمتر از ۱۰ درصد در این بخش هزینه می‌شود.

 

روابط عمومی سازمان

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0